Perth Australië – deel 2

posted in MrgrtTkkn

Maandag 24 oktober 2016

Vandaag ben ik in de middag gaan trainen in het stadion, daardoor ben ik in de ochtend op de kamer gebleven, op het balkon gezeten in de zon en rond lunchtijd boodschappen gedaan. Voldoende water ingeslagen, want door de warmte drink je onbewust meer dan je denkt.

’s Avonds heb ik me verdiept in wat ik morgen overdag kan gaan doen, ’s avonds is de opening van het WK Masters.

Dinsdag 25 oktober 2016

Vanochtend met de veerpont over de Swanriver gevaren richting zuid Perth. Dat ging vlotter dan verwacht, want voordat ik het wist meerden we aan bij de oever.

Daar is Perth Zoo en heb daar een bezoek aan gebracht. De dierentuin heeft met name dieren uit Australië, Azië en Afrika.

Na een aantal uur ben ik weer met de veerpont terug naar Perth centrum gereisd. Hier ben ik met de CAT-bus richting mijn kamer gegaan.

Daar had ik nog wat tijd om te relaxen en me om te kleden voor de opening van het WK Masters Atletiek.

Woensdag 26 oktober 2016

Vanmiddag met de trein naar Subiaco gereisd, een buitenwijk van Perth. Naast het treinstation is een winkelcentrum waar ik nieuwsgierig naar was. Het zijn diverse winkels met kleding, voor sport, juweliers, etc. Het was iets minder groot dan ik verwachtte, ondanks dat brak het de dag en was het een prima invulling.

Terug in Perth ben ik daar ook nog het centrum in gegaan en wat later dan doorsnede geluncht. Kwam daar in een straatje waar ik nog niet eerder was geweest: London Court. Zoals de naam het al aangeeft is het een straatje met Engelse invloeden.

Donderdag 27 oktober 2016

Vandaag in het WA Atletiek Stadion wedstrijden gekeken vanaf de tribune. Bij station Showground is de overstap van trein naar schuttlebus.

Daarvoor had ik de veerboot naar Rottnest Island geregeld, zodat ik daar morgen naar toe kan gaan. Ik stap op de boot in Fremantle, dus ik ga morgenochtend eerst met de bus naar het station en daarna met de trein naar Fremantle. Had het advies gekregen om er ook een fiets bij te huren, dus dat heb ik ook gedaan. Het is een beschermd natuurgebied met stranden, baaien en riffen. Ben benieuwd.

Het eiland ligt nog geen 20 kilometer voor Fremantle. Las dat het eiland de naam te danken heeft aan de Nederlandse scheepsvaarder De Vlamingh in 1696 de quotta aanzag voor ratten en noemde het daarom Rattennest. De Aboriginals noemde deze dieren quotta.

Vrijdag 28 oktober 2016

Zoals al aangekondigd stond vandaag een dag Rottnest Island op het programma. Dit keer laat ik de foto’s met name spreken. Want het is een prachtig eiland met prachtige natuur en had ook nog eens prachtig weer. Wat wil je nog meer op zo’n dag?

Eerst ben ik door het binnenland langs meertjes en diverse struikgewassen naar de vuurtoren gefietst op mijn fiets voor een dag met helm. Elke fietser moet een helm dragen, dat is verplicht in Australië.

Daarna ben ik langs diverse baaien gereden, zoals de Little Amstrong, Parakeet, Geordie, The Basin en Thomson baai.

Het eiland staat bekend om zijn quokka. Daarnaast heeft het eiland zijn naam te danken aan de quokka die door een Nederlandse zeevaarder werd aangezien als ratten. Hij noemde het daarom rattennest, oftewel Rottnest.

Als laatste een aantal sfeerbeelden.

Zaterdag 29 oktober 2016

Stond in teken van atletiek, de laatste voorbereidingen voor de wedstrijddag.

Maandag 31 oktober 2016

Vandaag is de dag van de wedstrijd en ben tweede geworden tijdens het WK Masters!

Dinsdag 1 november 2016

Vanochtend heb ik het rustig aan gedaan en ’s middags naar het strand gegaan. De wind waaide, dus het was iets minder aangenaam dan gedacht.

Bij een leuke strandtent gegeten en tijdens het eten ging de zon onder. De lucht was helder dus een prachtig kleurende zon die achter Rottnest wegtrok. Rottnest was tijdens de zonsondergang in contouren te zien.

Woensdag 2 november

Vanmiddag begon de reis naar Nederland. De tijd is snel gegaan. Ik ga naar huis met vele mooie herinneringen.

Donderdag 3 november 2016

De terugreis is voorspoedig verlopen en ben op tijd in Schiphol, op naar huis!

Foto’s zijn gemaakt door MrgrtTkkn.